Meteen naar de inhoud
Home » Voedsel voor de geest

Voedsel voor de geest

  • door

Voedingsadvies

Voedsel om over na te denken voor het ontbijt.

Heb je de gewoonte om niet te ontbijten, misschien omdat je denkt of weet dat het ongezond is? Het punt is dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is en zou moeten zijn. Als je het overslaat, eet je later op de dag veel meer, heb je hoofdpijn of heb je veel honger en ben je geneigd meer te eten voor de lunch. Het is aan te raden om sap te drinken bij je ontbijt, omdat sappen voor het grootste deel uit water bestaan en je lichaam hydratatie en energie zullen geven. Anders is thee of koffie voldoende, maar sap geeft je meer energie met minder calorieën en het voorkomt de slechte gewoonte om de belangrijkste maaltijd van de dag over te slaan. Het nalatige is als je geen honger hebt en toch eet.

Dit is wanneer de regel van de psycholoog een probleem wordt. Veel mensen eten uit verveling, vooral als het iets lekkers, zoets of zouts is. Om dit psychologische probleem tegen te gaan, moet u proberen op dat tijdstip of later te eten, heel langzaam te eten, uw eten goed te kauwen en het kriebelige gevoel te vermijden. Wat wel en wat niet te eten. De regels hier verschillen, maar je mag niet meer eten dan je aankunt.

Eet genoeg voedsel, vermijd uithongering. Het is belangrijk om geen hongerregels toe te passen en een vitaminerijk dieet te volgen waarbij geen enkele voedingsadvies wordt uitgesloten, en je voedsel goed te eten en te kauwen. Als je je eten niet goed kauwt, eet je meer dan nodig is en dat is zeker niet goed voor je spijsvertering en voor je gezondheid.

Je kunt gek doen en zoveel eten als je kunt: Beoordeel een voedingsmiddel niet op zijn uiterlijk, maar op zijn smaak. De som van alles mag niet groter zijn dan de som van alles wat kleiner is.

Stop met het afmeten van voedsel met een weegschaal, Gebruik je ogen om het voedsel te zien en te ruiken. Een mooi begin zal leiden tot een geweldig einde. Een uitgebalanceerd gezond dieet voor gewichtsverlies geeft langdurige resultaten en een uitstekende keuze van voedingsmiddelen. Volg gewoon de bovenstaande regels en in combinatie met een bewegingsplan is het zeker om een join eindresultaat te produceren.

Je kunt zoveel eten als je wilt: Wees niet overdreven. Eet je vol en stop dan. Weet wat en hoeveel u eet. Als je je maag vult, kun je niet de hele dag eten. Leg jezelf geen grenzen op, het zijn regels voor je eigen hoofd!

 

Lees meer

Personal trainer 
Outdoor fitness